Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قیمت آهن تا پایان سال تغییر نمی کند
 

قیمت آهن تا پایان سال تغییر نمی کند

شنبه، 30 آبان 1394 | Article Rating
محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص عمق رکود بازار آهن گفت: در این روزهای پاییزی بازار آهن روزهای سرد و ساکتی را پشت سر می گذارد و خرید و فروش آهن‌آلات همچنان در رکود به سر می‌برد و پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش ساخت و ساز مسکن رکود در بازار آهن تشدید شود که این اتفاق هم افتاده است.


او درباره علت‌ اصلی کاهش قمیت محصولات فولادی در بازار داخلی گفت: جولان محصولات چینی عمده علت این کاهش است که به دلیل ارزان فروختن این محصولات مشتریان اغلب از این محصولات وارداتی می‌کنند در صورتی که این محصولات از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند. 

رئیس اتحادیه آهن فروشان خاطرنشان کرد: فروشندگان در بازار آهن در رقابت با چینی‌ها مجبور هستند محصولات خود را به صورت قسطی و با زیان بفروشند که این امر باعث ضرر اقتصادی خواهد شد و اگر این روند ادامه پیدا کند به زودی فروشندگان مجبور می‌شوند که کسب و کار خود را تعطیل کنند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان در خصوص وضعیت قیمت تیرآهن، آهن خام و میلگرد افزود: در هفته‌ای که گذشت قمیت محصولات فولادی در بازار آهن روند نزولی را طی کرده تا جایی که قیمت تیرآهن به ازای هر کیلوگرم 1580 تا 1600 تومان در این هفته معامله شد، قیمت میلگرد به ازای هر کیلوگرم 1380 تا 1400 تومان داد و ستد شد و قمیت آهن خام 1100 تا 1150 تومان در بازار به فروش رسید که این قیمت‌ها کف قیمت این محصولات است و تا آخر سال شاهد افزایش و یا کاهش قیمت در محصولات فولادی نیز نخواهیم بود.

او در خصوص چشم‌انداز آینده بازار آهن و با اشاره به پبش بینی فعالان بازار مبنی بر این که قیمت محصولات فولادی تا پایان سال ثابت خواهد ماند و شاهد افزایش و یا کاهش قیمت این محصولات نخواهیم بود، گفت: رکود در بازار آهن تا آخر امسال ادامه خواهد داشت گرچه امسال برای خروج از رکود در بازار آهن امیداری نداریم و امیداور هستیم در سال بعد دولت بتواند با راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز زیاد مسکن بازار آهن را رونق دهد. 

بازار آهن در این روزها حال و هوای سردی را تجربه می‌کند و رکود در این بازار همچنان حکمفرماست. گرچه در بازار آهن از ابتدای امسال یخ زدگی معاملات شروع شده بود و روز به روز و هفته به هفته این رکود در بازار آهن بیشتر شده اما حال در سومین فصل سال باز هم شاهد نزول قیمت محصولات فولادی هستیم. 

به عقیده فعالان بازار آهن کاهش قیمت محصولات فولادی به عواملی مانند افت قیمت جهانی، عدم تعادل عرضه و تقاضا همچنین کاهش رشد اقتصادی چین برمی‌گردد. در بازار داخلی نیز کارشناسان علت رکود در بازار آهن نبود پروژه‌های عمرانی و کمبود ساخت و ساز است. با نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش ساخت و ساز بازار آهن رکودی دو برابری را تجربه می کند.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، در گزارش اخیر مرکز آمار از قیمت مصالح ساختمانی نشان داده شد قیمت انواع محصولات فولادی نسبت به سال مدت مشابه گذشته کاهش یافته است. به گفته فعالان بازار آهن تا آخر امسال امیدی برای رونق این بازار نیست و همه بر این باورند که رونق بازار در گروی این است که دولت در سال 95 باید پروژه‌های عمرانی را جریان بخشد و ساخت و ساز را در مسکن رونق بخشد.

تصاویر
  • قیمت آهن تا پایان سال تغییر نمی کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها