Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش ۱۲ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

شنبه، 26 مهر 1393 | Article Rating
قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۱۲ دلار افزایش یافت و به ۱۲۳۸ دلار در هر اونس در پایان معاملات جمعه رسید.

در حالی که شاخص ها در بازار بورس آمریکا افزایش داشته، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت، اما به دلیل نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره در آمریکا، فلز زرد دومین هفته متوالی افزایشی را به ثبت رساند.
قیمت فلز پالادیوم نیز 2 درصد افزایش یافت و بخشی از کاهش قیمت روز پنجشنبه را جبران کرد.
شاخص دلار آمریکا افزایش یافت و شاخص اس اند پی 500 پس از انتشار آمارهایی مثبت در مورد بخش مسکن آمریکا حدود یک درصد افزایش یافت. این آمارها نشان داد که ترمیم نسبی بازار مسکن در حال حمایت از روند رشد کلی اقتصاد آمریکاست.
اما شاخص های بازار بورس آمریکا در مسیر ثبت چهارمین هفته متوالی کاهش قرار گرفت که طولانی ترین دوره افت شاخص ها در بیش از 3 سال گذشته است و علت اصلی آن نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصادی و گسترش ویروس ابولاست.
متیو ترنر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «طلا هفته خوبی را پشت سر گذاشت، زیرا همه بازارها ی دیگر هفته بدی را داشتند...اما افزایش قیمت در روز جمعه متوقف شد، زیرا بازارها در حال بررسی این موضوع بودند که آیا وضعیت به آن اندازه که آنها فکر می کنند بد است یا نه.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات جمعه به 1238 دلار و 70 سنت رسید.
قیمت طلا در این هفته حدود یک درصد(12 دلار) افزایش یافت و در روز چهارشنبه نیز با رسیدن به 1249 دلار و 30 سنت، بالاترین رقم یک ماه اخیر را به ثبت رساند.
پس از انتشار آماری قوی در مورد اعتماد مصرف کننده در آمریکا، ارزش دلار روز جمعه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش یافت.
دیگر عامل تقویت قیمت طلا در روز پنجشنبه، اظهارات جیمز بولارد، یکی از مدیران بانک مرکزی آمریکا بود که اظهار داشت، فدرال رزرو  در مواجهه با وضعیت شکننده بازارها و کاهش انتظارات تورمی، باید برای دوره ای طولانی تر خرید اوراق قرضه را ادامه دهد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها