Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افت 16 درصدی قیمت پایه میلگرد، نورد فولاد یزد
 

افت 16 درصدی قیمت پایه میلگرد، نورد فولاد یزد

پنجشنبه، 11 تیر 1394 | Article Rating
در آخرین روز کاری بازار فولاد در هفته جاری در حالی که قیمت اغلب آهن‌آلات با ثبات همراه شد، اما قیمت تیرآهن به خصوص در شاخه‌های سبک بار دیگر متاثر از بازارسازی برخی تجار رشد نامحسوسی را تجربه کرد.
 چهارشنبه برخی نوردکاران بخش خصوصی قیمت میلگرد را در دامنه 5 تا 10 تومان تنزل دادند، تیرآهن ذوبی نیز تا حداکثر یک درصد نسبت به روز ماقبل با افزایش نرخ همراه شد. اما دیگر مصنوعات فولادی نظیر شمش، ورق، نبشی و ناودانی و ... با تغییر چندانی در قیمت‌های پیشنهادی روبه‌رو نشدند.
تشدید سیاست صبر و انتظار میان خریداران، قرار داشتن در ماه رمضان و زمان رکود فصلی مبادلات آهن و از سویی بی‌رغبتی معامله‌گران و فعالان بازار برای حضوری جدی‌تر در فرایند مبادلات از جمله عوامل بی‌رمقی و کم تحرک بودن معاملات بازار آهن در روزهای اخیر به شمار می‌روند.
در این میان برخی معامله‌گرن بازار معتقدند: با پایان یافتن ماه رمضان به خصوص پس از پشت سر گذاشتن روزهای گرم سال، مبادلات بازار فولاد تکانی خواهد خورد؛ چراکه هم‌اکنون قیمت‌ها در این بازار به کف رسیده و دیگر جایی برای تنزل بیشتر قیمت‌ها نیست مضاف بر اینکه تا آن زمان هم با احتمال بالایی مذاکرات هسته‌ای در دوره آخره گفت‌وگوها تعیین تکلیف شده و ابهامات مربوط به رفع تحریم‌ها برطرف شده است، از این رو خریداران دیگر تمایلی برای در پیش گرفتن سیاست صبر و انتظار در بازار نخواهند داشت.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد نیوز، در کنار تحولات بازار آزاد، امروز در بورس کالا نیز تنها عرضه کننده رینگ فولاد شرکت نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد بود که در قالب یک معامله نقدی، 1100 تن سبد میلگرد مخلوط را با قیمت هر کیلو 1460 تومان به تابلو آورد اما خریداری نداشت.

این شرکت از سال گذشته تا کنون تنها در سه نوبت محصول تولیدی خود را در بورس کالا عرضه کرده است. اولین عرضه این شرکت در طول یک سال گذشته به تاریخ 22 تیرماه 93 برمی‌گردد که 800 تن سبد میلگرد مخلوط را با قیمت 1730 تومان در هر کیلو ارائه کرد اما تنها نیمی از آن خریداری شد.
دومین عرضه شرکت نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد هم به تاریخ 12 شهریور 93 مربوط می‌شود که میلگرد گرید A3 در سایز 10 (با نرخ 1800 تومان) را به میزان 1320 تن به تابلو آورد، اما این محصول نیز در حجم 440 تن به فروش رفت.
تا اینکه امروز هم این شرکت، سبد میلگرد مخلوط را با قیمتی که نسبت به عرضه پارسال 16 درصد کمتر است به میزان 1100 تن ارائه کرد، اما با بی‌اقبالی خریداران روبه‌رو شد. 
تصاویر
  • افت 16 درصدی قیمت پایه میلگرد، نورد فولاد یزد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها