Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

هر اونس 1275 دلار

چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1395 | Article Rating

در پی ضعف دلار و بازارهای سهام، در معاملات روز چهارشنبه آسیا، طلا رشد روز گذشته خود را حفظ کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، هر اونس طلا با رشدی 0.3 درصدی نسبت به آخرین قیمت روز گذشته خود یکهزار و 275 دلار و 30 سنت معامله شد.

 

شاخص دلار که ارزش این واحد پولی را در برابر 6 ارز اصلی اندازه می‌گیرد، در آغاز روز چهارشنبه تقریبا ثابت باقی ماند. این در حالی است که آمار اقتصادی مثبت ژاپن، دلار را در برابر ین تضعیف کرد.
 

پس آمار تورمی قوی آمریکا و اظهارات مقامات فدرال‌رزرو در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری، سهام آسیایی در روز چهارشنبه باز هم عقب‌نشینی کرد.
 

شاخص MSCI آسیا-پاسیفیک خارج از ژاپن در معاملات اولیه امروز افتی 0.3 درصدی داشت در حالی که شاخص نیکی ژاپن به دلیل آمار فراتر‌ از انتظار GPD این کشور در مدت زمان آوریل تا ژوئن، اندکی رشد داشت.
 

آمار روز سه‌شنبه نشان داد که در ماه آوریل قیمت مصرف‌کننده آمریکا بیشترین رشد خود را در سه سال اخیر تجربه کرده است. این موضوع باعث شد تا گزینه افزایش نرخ بهره مجددا روی میز فدرال‌رزرو قرار بگیرد. آمار دیگر نشان می‌دهد ساخت و ساز مسکن و تولید صنعتی در ماه گذشته به شدت تقویت شده است.
 

سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو روز گذشته اعلام کردند نرخ  بهره یکبار در ژوئن یا جولای و بعد از آن دو مرتبه دیگر  در سال جاری افزایش خواهد داشت. این اظهارات راه را برای تغییر سیاست‌های پولی  در آینده نزدیک هموار می‌کند.
 

در سال جاری طلا رشدی 20 درصدی داشته که ناشی از انتظارات برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره به دلیل نگرانی در خصوص نوسانات بازارهای جهانی بوده است. روز دوشنبه، دارایی‌ها در SPDR ، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.56 و رسیدن به 855.89 تن بیشترین سطح خود را از نوامبر 2013 تجربه کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها