Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش قیمت طلای جهانی

دوشنبه، 03 خرداد 1395 | Article Rating

طلا در نخستین روز فعالیت بازارهای جهانی در هفته جاری اندکی افزایش یافت اما همچنان نزدیک به پایین‌ترین قیمت سه هفته گذشته قرار دارد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.22 درصد افزایش یافت و به 1254.65 دلار رسید با اینهمه از رکورد پایین 1244 دلار در هفته گذشته فاصله چندانی نداشت.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.09 درصد افزایش، به 1254 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 1.90 دلار یا 0.2 درصد کاهش یافت و در 1252.90 دلار بسته شد و هفته را با بیش از 19 دلار یا 1.6 درصد کاهش به پایان برد که بزرگترین کاهش هفتگی در دو ماه گذشته بود.

طلا از چهارشنبه هفته گذشته که گزارش نشست سیاستگذاری ماه آوریل بانک مرکزی آمریکا منتشر شد و نشان داد مقامات این بانک آماده هستند در صورت اطمینان از سلامت اقتصاد این کشور نرخهای بهره را تا ماه آینده افزایش دهند، تحت فشار فروش قرار گرفت.

اریک روزنبرگ، رییس بانک فدرال رزرو بوستون روز جمعه اظهار کرده بود از نظر وی شرایط افزایش نرخهای بهره به طور کامل محقق شده است.

قیمت طلا به افزایش نرخها حساس است زیرا بالا رفتن نرخهای بهره به جذابیت سرمایه گذاری طلا که دارایی بدون بازده است لطمه می‌زند و رقابت این فلز با دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه را دشوار می‌کند.

با اینهمه طلا روز دوشنبه از کاهش اندک دلار در برابر ین اندکی حمایت شد اما ارز آمریکا از دورنمای افزایش نرخهای بهره حمایت شده و در برابر سبدی از ارزهای بزرگ همچنان در بالاترین سطح دو ماه گذشته قرار دارد.

ادوارد مایر، تحلیلگر اف سی استون در این باره به رویترز گفت: این موسسه انتظار دارد طلا در هفته جاری به سطح پایین‌تری حرکت کند زیرا حرکت صعودی دلار قیمت این فلز را تحت فشار قرار می‌دهد.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به 16.51 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 1023.30 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، در 556 دلار ایستاد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها