Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به ۱۳۱۸ دلار رسید

شنبه، 05 تیر 1395 | Article Rating

قیمت هر اونس طلا دیروز با ۵ درصد افزایش به ۱۳۱۸ دلار رسید و بزرگترین افزایش یک روزه از نوامبر ۲۰۰۸ تاکنون را ثبت کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، حمایت 52 درصد از انگلیسی ها از جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا، بزرگترین شوک جهانی را از زمان بحران مالی و اقتصادی سال 2008 رقم زد.

به دست آمدن این نتیجه موجب شد تا سرمایه گذاران بیشتری پول های خود را وارد بازار بدون ریسک طلا کنند. شاخص دلار در برابر سبد ارزهای جهانی بیشترین افزایش یک روزه در طی 6 سال اخیر را تجربه کرد.

دوگ گروه، مدیر دارایی صندوق طلای توکوویل گفت: «سرمایه گذاران به دنبال جایگزین هایی برای خودداری از ریسک هستند و بازار طلا و دلار این خواسته آنها را تامین می کنند.»

«این کاملا اتفاقی منحصر به فرد است که شاهد افزایش همزمان قیمت طلا و ارزش دلار هستیم، اما با توجه به شرایط پیش آمده امر غیرمعمولی نیست.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 5 درصد افزایش به 1318 دلار رسید و بزرگترین افزایش یک روزه از نوامبر 2008 تاکنون را ثبت کرد. قیمت فلز زرد در معاملات اولیه دیروز تا رقم 1358 دلار و 20 سنت بالا رفت که بیشترین رقم از مارس 2014 تاکنون بود.

ارزش دلار در برابر یورو تقریبا 2 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش ارزش یک روزه از اوت 2010 بود. در همین حال، ارزش استرلیگ به پایین ترین رقم در 31 سال گذشته رسید، زیرا سرمایه گذاران برای حفاظت از دارایی های خود، پول هایشان را به دارایی های کم ریسکی نظیر اسناد خزانه داری آمریکا، فرانک سوئیس و ین ژاپن تبدیل کردند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها