Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سقوط قیمت نفت ایران

شنبه، 26 تیر 1395 | Article Rating

قیمت نفت سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به هشتم ژوئیه (جمعه، ١٨تیرماه) همانند هفته گذشته با کاهش اندکی روبرو شد و قیمت نفت ایران به زیر ٤٥ دلار رفت.

به گزارش استیل ایران به نقل از شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به هشتم ژوئیه (جمعه، ١٨تیرماه) با ٥٣ سنت کاهش به ٤٤ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار و٩٨ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با ٤١ سنت کاهش به ٤٢ دلار و ٨٣ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٤ دلار و ٦٣ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٤ دلار و ٣١ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٩٥سنت کاهش نشان می دهد.

به گزارش اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به هشتم ژوئیه با یک دلار و ٥٧ سنت کاهش، ٤٦ دلار و ٧١ سنت برای هر بشکه معامله شد تا بیشترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص دهد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ٤٤سنت کاهش به ٤٥ دلار و ٩٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ همچنین قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با ٧٨ و یک دلار و هفت سنت کاهش به ٤٤ دلار و٦٣ سنت و ٤٥ دلار و یک سنت برای هر بشکه رسید.

 قیمت نفت که پیش از این، تحت تاثیر احتمال اعتصاب در صنعت نفت نروژ و کاهش ٦ درصدی تولید نفت و گاز آن کشور قرار گرفته بود؛ با توافقهای بعمل آمده بین کارگران و کارفرمایان فعال در صنعت حفاری فراساحلی نروژ، مبنی بر افزایش دستمزد از ابتدای ماه ژوئیه که کم شدن نگرانی ها از افت عرضه نفت در بازار را در پیش داشت، با کاهش روبرو شدند.

تولید نفت در نیجریه که از ابتدای ماه ژوئن برخی میدانهای نفتی آن کشور، به دلیل عملیات خرابکارانه کاهش یافته بود، مجددا از سر گرفته شد، به طوری که شرکت شل که در برداشت از میدانهای نفتی و صادرات نفت آن کشور فعالیت می کند، اقدام به افزایش صادرات به مشتریان خارجی کرده است، با این حال، یک گروه شورشی در منطقه نفتخیز دلتای نیجر اقدام به انفجار در یک چاه نفتی آن کشور کرد و تحت تاثیر آن چهار هزار بشکه در روز از تولید نفت نیجر کاسته شد.

همچنین بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخیره سازی نفت خام آن کشور در هفته منتهی به اول ژوئیه (جمعه، ١١ تیرماه) با ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه کاهش یافت. با این حال، این میزان کاهش کمتر از افت پیش بینی شده از سوی تحلیلگران است.

قیمت های نفت در دریای شمال همچنان تحت فشار است و این امر شرایط را برای صادرات نفت از این منطقه به بازار آسیا فراهم کرده است، بطوریکه قرار است شرکت شل در ماه ژوئیه ٤ میلیون بشکه نفت خام فورتیس را به بازار آسیا صادر کند و شرکتهای نفتی شورون و توتال نیز محموله هایی از نفت خام را از دریای شمال به کره جنوبی صادر خواهند کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها