Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سهم ۶درصدی صنعت در اقتصاد

یکشنبه، 27 تیر 1395 | Article Rating

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل رکود بازار مسکن، بازار مواد معدنی اردبیل با رکود مواجه شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از مهر، سید حامد عاملی ظهر یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه به صدور ۱۸۹ پروانه بهره‌برداری، ۳۶ گواهی کشف و ۳۳ پروانه کشف در استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه همه معادنی که پروانه بهره‌برداری دارند فعال نیستند.

وی افزود: درمجموع با وضعیت فعلی فعالیت معادن، بخش معدنی در اقتصاد استان سهم ناچیز و حدود ۱۸ صدم درصدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تجمیع مطالعات معدنی استان برای اولین بار اشاره و تأکید کرد: مطالعات جامعی در سه زون معدنی استان انجام شده و به نتایج مطلوبی نیز دست یافته است.

به گفته عاملی لازم است در ادامه مطالعات به میزان ذخایر مواد معدنی و صرفه اقتصادی بهره‌برداری نیز توجه داشته و آمار و اطلاعات لازم را استخراج کند.

شناسایی ۱۴۶ واحد صنعتی که وجود خارجی ندارند

وی در خصوص اقدامات این سازمان در حوزه صنعت نیز به برگزاری ۵۱ جلسه ستاد تسهیل با ۸۹ مصوبه اشاره و تأکید کرد: از ابتدای امسال نیز ۱۸ جلسه تشکیل و مشکلات واحدهای صنعتی بررسی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به آمایش واحدهای تولیدی و صنعتی متذکر شد: نتایج آمایش نشان می‌دهد ۱۴۶ واحد صنعتی اصلاً وجود خارجی نداشته و در آمارها ذکر شده است.

به گفته عاملی تاکنون ۹۹۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده و در وضعیت فعلی ۲۰۴ واحد صنعتی راکد است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از پروانه‌های صادره از بعد از سال ۹۲ صادر شده است، اضافه کرد: سهم بخش صنعت در اقتصاد استان شش درصد است در حالی که میانگین سهم بخش صنعت در اقتصاد کشور ۱۱ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به بررسی ویژه ۴۵ طرح صنعتی اشاره و تأکید کرد: با بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهم بخش صنعت در اقتصاد استان وضعیت رو به رشدی دارد.

وی مهمترین اولویت‌های توسعه بخش صنعتی استان را ایجاد پنج شهرک خصوصی صنعتی و حمایت از صنایع دانش‌بنیان دانست و افزود: علاوه بر این مشکلات واحدهای صنعتی به صورت هفتگی مورد بررسی قرار گرفته و راهکار ارائه می‌شود.

ضرورت فراهم کردن بستر تجارت فرامرزی

عاملی همچنین در خصوص تجارت خارجی استان با یادآوری ثبت ۷۴ میلیون دلار صادرات در سال گذشته اضافه کرد: این رقم هر چند به نسبت سال های قبل با افزایش همراه است اما قابل‌قبول نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رقم صادرات سه‌ماهه اول سال جاری را ۱۳ میلیون دلار عنوان و اضافه کرد: عمده محصولات صادراتی محصولات کشاورزی و مصنوعات پلاستیکی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی صادرات لازم است بستر تجارت فرامرزی در استان فراهم شود و در این خصوص تمامی دستگاه‌های دخیل که شامل ۱۲ دستگاه است زمینه صادرات را تسهیل کنند.

وی همچنین اساس صادرات را تولید دانست و افزود: رونق صادرات در گرو رونق تولید است و تنها بابهبود فرایند تولید و تولید استاندارد می‌توان زمینه صادرات را تسهیل کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها