Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی ثابت ماند

ﺳﻪشنبه، 29 تیر 1395 | Article Rating

طلای جهانی با بازگشت ریسک پذیری به بازارهای مالی و کاهش تقاضا برای دارایی‌های امن، در پایینترین قیمت دو هفته اخیر ایستاد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱۳۲۹.۷۱ دلار معامله شد که نسبت به قیمت نهایی ۱۳۲۸.۸۵ دلار در روز دوشنبه رشد اندکی را نشان داد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۰۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲۹.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱.۹۰ دلار یا ۰.۱ درصد افزایش رفت و در ۱۳۲۹.۳۰ دلار بسته شد.

در بورس طلای شانگهای چین شمش طلا با عیار ۹۹.۹۹ درصد به میزان ۰.۲ درصد افزایش یافت و ۲۸۶.۷۹ یوان در هر گروم (۱۳۳۱.۶۰ دلار در هر اونس) معامله شد.

رشد قیمتی که طلا از ابتدای سال جاری میلادی داشته است، در پی گزارشهای اقتصادی مثبت اخیری که در آمریکا منتشر شده و از ادامه بهبود اقتصاد این کشور حکایت داشته، محدود شده است. آمار مثبت اخیر آمریکا احتمال افزایش نرخهای بهره در سال جاری میلادی را تقویت کرده است. در حال حاضر احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در ماه جاری هشت درصد و احتمال افزایش نرخها تا دسامبر ۴۳ درصد برآورد می شود. طلا به نرخهای بهره حساس است و هر گونه افزایش نرخهای بهره برای طلا منفی خواهد بود زیرا رقابت این فلز با داراییهای دارای بازده مانند اوراق قرضه و سهام را دشوار می کند.

این فلز ارزشمند پس از همه پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در مدت دو هفته ۱۰۰ دلار افزایش یافت اما با کاهش نگرانیهای سرمایه گذاران نسبت به تبعات اقتصادی تصمیم این کشور و صعود بازارهای سهام، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن محدود شد و قیمت این فلز از بالاترین رکورد امسال عقب نشینی کرد.

به گفته بارناباس گان، اقتصاددان شرکت OCBC سنگاپور، به نظر می رسد ریسک پذیری بازار بازگشته است و پیش بینی منفی که مدتها برای قیمت طلا وجود داشت مربوط به دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا بود که احتمال آن اکنون بسیار ضعیف شده با اینهمه ممکن است نرخهای بهره در سال جاری حداقل یک بار افزایش پیدا کند. در حال حاضر قیمت طلا تحت تاثیر ریسکهای جهانی و ارزش دلار قرار دارد.

طبق آمار بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا روز دوشنبه ۲.۵ تن افزایش یافت و به ۲۰۰۴.۹ تن رسید

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۹.۸۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۰۸۸.۱۸ دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۶۴۱.۹۹ دلار معامله شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها