Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تنوع مقاطع تولیدی ذوب آهن اصفهان پایین است
 

تنوع مقاطع تولیدی ذوب آهن اصفهان پایین است

یکشنبه، 03 مرداد 1395 | Article Rating
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سازه‌‌های فولادی استان تهران درباره مقایسه تنوع محصولات ایرانی با محصولات خارجی اظهار کرد: عرق ملی باعث می‌شود تا ما از تمامی موضوعات حمایت کنیم اما واقعیت آن است که برخی موضوعات بسیار تخصصی و فنی است و جا دارد ذوب‌آهن اصفهان ساختار تولیدی خود را تغییر دهد و سیستم تولید را به سمتی کشورهای جهان اول پیش ببرد.


اسدالله باقرزاده با اشاره به مطالب ارائه شده در همایش افزایش مقاومت و تنوع تولید ذوب‌آهن که اخیرا برگزار شد، تصریح کرد: بحث ما ژاپن نیست، بلکه موضوع این است که سیستم فروش را به سمت کشورهای جهان اول و برتر حرکت دهند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن تنها 8 مقطع تیرآهن در سبد تولیدی خود دارد که نمی‌توان آن‌را تنوع تولید تلقی کرد در حالی که در دنیا بطور معمول 400 مقطع وجود دارد. به اعتقاد من اصرار بر محدودیت مقاطع، اصرار منطقی نیست. بطور مثال یک ساختمان کوچک 500 تنی از 16 مقطع استفاده می‌کند اما یک سازه 24 هزار تنی از 48 مقطع استفاده می‌کند، هرچند توقع ما در سطح توقع ژاپنی‌ها نیست اما انتظار داریم 50 یا 100 مقطع در سبد محصولات وجود داشته باشد. وجود 7 یا 8 مقطع مشکلی را از کشور حل نخواهد کرد. در نتیجه چنین شرایطی، مصرف‌کنندگان به تیر ورق روی می‌آورند.

باقرزاده با اشاره به تولید نورد گرم در ذوب آهن افزود: نورد گرم راهکاری فنی برای کشورهای زلزله‌خیز است.

وی درباره انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی نیز اظهار کرد: این یک تشکل صنفی است. در واقع تنها تشکل صنفی در حوزه ساخت اسکلت فلزی و سازه‌های فولادی محسوب می‌شود. در حال حاضر 101 شرکت عضو انجمن هستند.

به گفته باقرزاده، حرف اصلی انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی اجرای قانون مقررات ملی ساختمان است که از 20 سال پیش ساخت اسکلت به صورت کارخانه‌ای را اجباری کرده‌ است اما در عمل شاهد آن هستیم که اسکلت در کنار خیابان ساخته می‌شود. بی‌شک این موضوع برای کارخانه که به دنبال حفظ برند خود در بازار است بسیار مهم خواهد بود.

تصاویر
  • تنوع مقاطع تولیدی ذوب آهن اصفهان پایین است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها