Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

مشوق سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اقتصادی

شنبه، 30 مرداد 1395 | Article Rating

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی متولی مناطق ویژه اقتصادی اعلام کرد: آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری برای اتباع داخلی و خارجی از مشوق‌های سرمایه‌گذاری در منــاطق ویژه اقتصادی است. به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، علی یزدانی برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد را از اهداف ایجاد مناطق ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: تسریع در تکمیل زیرساخت‌های صنعتی مناطق ویژه اقتصادی با اولویت تامین راه، آب، برق، گاز و مخابرات در دستور کار متولیان مناطق ویژه اقتصادی قرار گیرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضرورت توجه به انتخاب و استقرار طرح‌های صنعتی دارای توجیه فنی و اقتصادی با گرایش واحدهای صادرات گرا و فعال کردن سایر کاربری‌ها شامل بخش‌های خدماتی، انبار و تجاری در مناطق ویژه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست در شهرک‌ها و مناطق ویژه اقتصادی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. یزدانی به ایجاد 950 شهرک و ناحیه‌ صنعتی مصوب و 9 منطقه ویژه اقتصادی تحت مسوولیت شرکت‌های استانی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی از نگاه رسانه‌ها مغفول مانده و سرمایه‌گذاران شناخت کافی از مزایای استقرار در این مناطق را ندارند، این در حالی است که مناطق ویژه اقتصادی با بهره‌مندی از معافیت‌های گمرکی و عوارض و سود بازرگانی برای ورود و خروج کالاها، نقش بسزایی در توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال مولد در کشور دارند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه مناطق ویژه اقتصادی به مخاطبان را در جذب و ترغیب فعالان اقتصادی به حضور در این مناطق مهم توصیف کرد.

در ادامه این نشست فتحعلی محمدزاده، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تشریح مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نظیر امکان صادرات، ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون هیچگونه تشریفات گمرکی اظهار کرد: تضمین سرمایه‌های خارجی و سود حاصل از آنها، امکان تولید انواع فرآورده‌های صنعتی قابل عرضه در بازار ایران با کشورهای خارجی و امکان ورود درصدی از محصولات تولیدی در داخل منطقه به کشور بدون طی تشریفات زائد از جمله مشوق‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق است. معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه ضمن تشریح فرآیند ایجاد مناطق ویژه اقتصادی گفت: 90درصد اراضی در اختیار برای توسعه و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی دارای سند مالکیت تک برگی بود که این موضوع نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاری دارد. در حال حاضر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران متولی 9منطقه ویژه اقتصادی در کشور است که این مناطق در استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، فارس، یزد، لرستان، همدان، کردستان وگلستان احداث شده‌اند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها