Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش قیمت جهانی طلا

شنبه، 30 مرداد 1395 | Article Rating

پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، قیمت جهانی طلا در هفته جاری میلادی 0.2 درصد بالا رفت.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا از پایگاه خبری یاد شده، قیمت طلا که در اوایل هفته جاری میلادی (دوشنبه گذشته) به دلیل پیش بینی به تاخیر افتادن برنامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا افزایش یافته بود، دیروز (جمعه) با اظهار نظر برخی سیاستگذاران بانک مذکور، بیشترین کاهش روزانه خود را در 2 هفته گذشته تجربه کرد و بخشی از افزایش بهای اوایل هفته خود را از دست داد.

پس از انتشار صورتجلسه آخرین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا که در هفته جاری میلادی منتشر شد، دستکم 2 نفر از سیاست گذاران این بانک درباره اقتصاد این کشور ابراز خوشبینی کرده و از طولانی شدن انتظار برای افزایش نرخ بهره ابراز نگرانی کردند.
ارزش دلار آمریکا که کمترین نرخ برابری را در مقابل سایر ارزهای اصلی در هفت هفته گذشته تجربه کرده بود، دیروز به دلیل اظهارنظرهای مذکور بالا رفت و از تقاضای طلا که به دلار قیمت گذاری می شود، کاست.
با افزایش ارزش دلار، طلا برای خریدارانی که واحد پول شان ارزی به غیر از دلار است، گرانتر شده و تقاضای آن کاهش می یابد.
قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) در پایان معاملات دیروز 11 دلار یا 0.8 درصد کاهش یافت و به یک هزار و 346 دلار و 20 سنت در هر اونس کاهش یافت. این بیشترین کاهش قیمت طلا از پنج اوت (15 مرداد) است.
«کریس گافنی» رییس بخش بازارهای جهانی اور بانک* آمریکا گفت: انتظارات در مورد نرخ بهره، محرک تغییرات اخیر نرخ برابری دلار و قیمت طلا بوده است. انتظار افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها و کاهش قیمت طلا می شود.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی آمریکا پس از رکود بزرگ سال 2007 به منظور تقویت اقتصاد این کشور، اقدام به بازخرید تریلیاردها دلار اوراق قرضه دولتی و کاهش نرخ بهره به حدود صفر کرد.
در اواخر دسامبر سال 2015 (اواسط آذر 1394) بانک مرکزی آمریکا با این استدلال که اقتصاد این کشور توانسته است تا حد زیادی بر آثار بحران مالی جهانی در فاصله سال های 2007 تا 2009 مسلط شود، با اکثریت قاطع آرا نرخ بهره پایه را یک چهارم درصد (در محدوده 25 صدم درصد تا نیم درصد) افزایش داد.
بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد این افزایش نرخ بهره، آغازی برای تشدید سیاست پولی انقباضی این بانک خواهد بود.
انتظار می رفت، بانک مرکزی آمریکا مرحله دوم افزایش نرخ بهره را در اوایل سال 2016 اجرا کند، لیکن تا کنون در این زمینه اقدام نکرده و آن را به تاخیر انداخته است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها