Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاهش قیمت های جهانی باعث کاهش صادرات سنگ آهن شده است
 

کاهش قیمت های جهانی باعث کاهش صادرات سنگ آهن شده است

شنبه، 06 شهریور 1395 | Article Rating
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: افت قیمت های جهانی باعث کاهش صادرات سنگ آهن کشور شده است و ربطی به مسائل داخلی ندارد.


قدیر قیافه در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اعلام اینکه گسترش صادرات سنگ آهن مستلزم توسعه زیرساخت هاست، افزود: از این حیث ایران با کمبودهای شدیدی مواجه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی زیرساخت های مناسب برای انتقال مواد معدنی در کشور وجود ندارد ، گفت : عمده ترین مشکل صادرات سنگ آهن و سایر مواد معدنی در ایران عدم وجود زیرساخت های مناسب از قبیل خط ریلی، بندر، کشتی با تناژهای بالا و ... است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: زیرساخت های مربوط به حمل و نقل زمینی، جاده ای، ریلی و دریایی از فاکتورهای بسیار مهم است صادرات مواد معدنی است.

وی در ادامه هزینه حمل و نقل را از مهم ترین مؤلفه های توسعه صادرات سنگ آهن دانست و افزود: هزینه بالای حمل و نقل مواد معدنی موجب افزایش هزینه تمام شده محصول می شود که این امر توان رقابتی ایران را در بازارهای جهانی به شدت کاهش خواهد داد.

قیافه بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت : خلق ارزش افزوده در حوزه معدن باعث کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید ناخالص ملی، اشتغال، پویایی تولید، رشد اقتصادی و غیره در کشور می شود.

وی در ادامه از وجود 199 معدن سنگ آهن کوچک، متوسط و بزرگ در کشور خبرداد و افزود: از این تعداد 180 معدن متعلق به بهره برداران بخش خصوصی و بقیه مربوط به شرکت های بورسی، نیمه دولتی یا متعلق به دولت است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت : سهم تولید معادن بورسی، نیمه دولتی و دولتی از مجموع تولید سنگ آهن کشور 86 درصد است.
وی بیان داشت: تولید 500 هزار تنی معادن کوچک و متوسط کشور در سال 1380 با یک افزایش 28 برابری به رقم 14 میلیون تن در سال 1392 رسید.

قیافه در ادامه توجه به توسعه بخش معدن از راه های نجات اقتصاد کشور دانست و یادآورشد: در تمام دنیا توسعه در معدن جز پایدارترین توسعه ها قلمداد می شود.

تصاویر
  • کاهش قیمت های جهانی باعث کاهش صادرات سنگ آهن شده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها