Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تاثیر تک‌نرخی شدن ارز بر بازار

شنبه، 06 شهریور 1395 | Article Rating

رییس شورای کانون صرافان ایران گفت: تک نرخی شدن ارز با شفاف سازی هر گونه فعالیت در این بازار، توسعه فعالیت های بازرگانی و تجاری را به دنبال دارد؛ موضوعی که کاهش وابستگی به نفت نیز می تواند در ثبات هرچه بیشتر آن موثر واقع شود.

«سعید مجتهدی» امروز (شنبه) با اشاره به تصمیم دولت و بانک مرکزی برای تک نرخی کردن ارز، افزود: انجام این مهم به ثبات بازار ارز در کشور کمک خواهد کرد، به طوری که سرمایه گذاران خارجی می توانند بدون دغدغه و با اطمینان خاطر سرمایه های خود را وارد کشور کنند.

وی تاکید کرد، تک نرخی شدن با خود شفاف سازی بازار ارز را به دنبال خواهد داشت و تولیدکنندگان و صادرکنندگان می توانند با اطلاع دقیق و کامل از قیمت خرید و فروش ارز، به انجام عملیات و مراودات تجاری و بازرگانی خود بپردازند.
به گفته مجتهدی عوامل مختلف و متعددی در تعیین نرخ واقعی ارز در کشور دخالت دارد که مهم ترین آنها، تعادل صادرات و واردات کشور است.
رییس شورای کانون صرافان عواملی همچون قیمت جهانی نفت، قیمت فرآورده ها و محصولات غیرنفتی است که در تعیین آن باید آمارهای واقعی صادرات و واردات در نظر گرفته شود را ازعوامل تاثیرگذار درتعیین نرخ واقعی ارز در کشورعنوان کرد.
مجتهدی گفت: دولت با اندیشیدن تمهیدات لازم در این زمینه، عملکرد خوبی در تک نرخی کردن ارز داشته و کاهش وابستگی بودجه به نفت که در چند سال گذشته در دستور کار بوده است بر ثبات هر چه بیشتر این بازار خواهد افزود.

** بازار کم نوسان ارز در هفته گذشته
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، مجتهدی در ادامه، با اشاره به تحولات بازار ارز، خاطرنشان کرد: بازار ارز داخلی و خارجی در هفته گذشته به دلیل نبود نوسانات، فاکتورها یا حوادثی که بطور معمول بازار ارز را تحت تاثیر قرار می داد، بسیار آرام و کم نوسان دنبال شد.
به گفته وی، این روزها ایام سفرهای تابستانی خارجی است، اما بازار ارز در این بخش نیز بسیار خوب و کنترل شده فعالیت کرده و نوسان خاصی نداشته است.
رییس شورای کانون صرافان بیان داشت: امروز قیمت ارزهای اصلی بدون نوسان خاصی در مقایسه با هفته گذشته همراه است، به طوری که صرافان هر دلار آمریکا 35 هزار و 500 ریال، هر یور 40 هزار و 250 ریال و هر پوند 46 هزار و 400 ریال ارزشگذاری کرده اند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها