Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تجارت فولاد متکی به اعتبارات اسنادی و تامین مالی توسط بانک هاست
 

تجارت فولاد متکی به اعتبارات اسنادی و تامین مالی توسط بانک هاست

چهارشنبه، 28 مهر 1395 | Article Rating
در تقویم کشور یک روز برای صادرات و انتخاب صادرکننده نمونه تعیین شده است. روزی که بارها به دلیل چگونگی انتخاب صادرکننده نمونه مورد انتقاد فعالان بخش خصوصی قرار گرفته است یا به دلیل عدم اهتمام دولت به مسائل واقعی صادرات، از سوی صادرکنندگان در سطح مراسمی نمادین برای تقدیر از تجار تنزل پیدا کرده است. 

به گزارش استیل ایران، سید بهادر احرامیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در این باره گفت: انتخاب صادرکننده نمونه و برگزاری مراسم روز صادرات شاید روزنه ای برای افزایش تعهدات دولت به بخش صادرات تلقی شود اما نشان دهنده توجه دولت به صادرات غیر نفتی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور نیست. دولت ها در دیگر کشورها برای بهبود وضعیت صادرات سیاست هایی را اعمال می کنند که دولت ها در ایران نسبت به اجرای آن بی توجهند. از جمله این سیاست ها که در همه کشورهای جهان به نفع صادرات اجرا می شود، کاهش ارزش پول ملی به منظور رقابت پذیر کردن کالای ایرانی است که طی سال های گذشته در ایران در پیش گرفته نشده است.

احرامیان درباره وضعیت صادرات فولاد گفت: صادرات فولاد در حال افزایش است و از حداکثر ظرفیت برای تولید بیشتر استفاده می کنیم اما مهم ترین کمک دولت به بخش فولاد در این مرحله از ناحیه دسترسی به خدمات بانکی بین المللی است. تجارت فولاد به طور کامل متکی به اعتبارات اسنادی و تامین مالی کوتاه مدت توسط بانک هاست و تا زمانی که امکان استفاده از خدمات بانکی بین المللی برای صادرکنندگان فراهم نشود، نمی توان انتظار ارزش افزوده بالا را از صادرات فولاد داشت.

مدیرعامل فولاد یزد در ادامه درباره استراتژی و برنامه ریزی در تولید و صادرات فولاد گفت: فکر می کنم از نظر برنامه ریزی وضعیت فولاد از دیگر صنایع بهتر است. دست کم در سطح بنگاه ها برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات برنامه ریزی وجود دارد و بنگاه ها بر این اساس حرکت می کنند اما انتقادات نسبت به دولت در زمینه برنامه ریزی برای فولاد زیاد است. به نظر می رسد در سطح بنگاه ها در این زمینه بهتر عمل کردیم و شرکت ها می دانند چه می کنند اما در زمینه استراتژی های دولت برای صنعت فولاد اما و اگر هایی بسیاری وجود دارد.
تصاویر
  • تجارت فولاد متکی به اعتبارات اسنادی و تامین مالی توسط بانک هاست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها