Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تصویر نامه دبیرکل اتاق ایران به معاون وزیر صنعت درباره بخشودگی یک در هزار

چهارشنبه، 09 مهر 1393 | Article Rating
براساس بخشنامه جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، بنگاه‌های اقتصادی برای پرداخت یک در هزار فروش خود در سال 92، مجازند تا 40 درصد یک در هزار خود را واریز کنند، ضمن اینکه 60 درصد باقیمانده مشمول بخشودگی خواهد شد، این در حالی است که شرکت‌های زیان ده با تائید سازمان امور مالیاتی، از پرداخت یک در هزار معاف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فعالان اقتصادی چند ماهی است که پیگیر بخشودگی بخشی از واریزی خود بابت یک در هز ار فروش به اتاق های بازرگانی هستند که بر این اساس، روز گذشته اسدالله عسگراولادی، تاجر معروف کشور نیز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، خواستار توقف دریافت یک در هزار فروش به مدت دو سال از بنگاه‌های اقتصادی فعال شد.

بر همین اساس، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در بخشنامه ای به اتاق های بازرگانی شهرستان، بنگاههای اقتصادی را مجاز دانست تا برای فروش سال های 91 و 92 خود، تا 40 درصد یک در هزار خود را به حساب اتاق های مربوط به خود، واریز کرده و مابقی آن را مشمول بخشودگی شوند.

در عین حال، در این بخشنامه تاکید شده است که شرکت های زیان ده، با تائید سازمان امور مالیاتی می توانند از پرداخت یک در هزار معاف شوند و بر این اساس، به نظر می رسد که گام مثبتی در راستای خواسته های فعالان اقتصادی در شرایط رکود تورمی، محقق شده است.

اگرچه دولت معتقد است که اقتصاد در حال خروج از رکود است، اما فعالان اقتصادی می گویند که تنها بنگاههای بزرگ کشور که عمدتا دولتی هستند، از رکود خارج شده اند.

بر این اساس، حسین نقره کار شیرازی، دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در نامه ای به ولی الله افخمی راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، بخشودگی و تسهیلات اتاق بازرگانی ایران برای دریافت یک در هزار فروش را اعلام کرده است.

به گزارش مهر، به استناد ماده ۷۷ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور تامین امکان فعالیت اتاق ایران در جهت اجرای بند "د" ماده ۹۱ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ارائه خدمات بازاریابی مشاوره ای و کارشناسی و نیز تقویت و ساماندهی تشکلها، تمامی اعضای اتاقهای بازرگانی مکلفند یک در هزار رقم فروش کالا و خدمات خود را به اتاق ایران پرداخت نمایند.

بر این اساس اعضای اتاق نسخه دوم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را در هر دوره باید به اتاق مربوطه تسلیم کرده و یک در هزار فروش کالا و خدمات خود را بر مبنای اظهارنامه به نام اتاق بازرگانی پرداخت کنند، ضمن اینکه در پایان هر سال، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سالانه نیز می تواند به اتاق تسلیم و با واریز مابه التفاوت یک در هزار با دارندگان کارت تسویه حساب شود.

 

تصویر نامه دبیرکل اتاق ایران به معاون وزیر صنعت درباره بخشودگی یک در هزار

 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

یکشنبه, 16 مهر,1396

Gatling

سایتتون عالیه به سایت ما هم سر بزنید too many thanks

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها