Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

حمایت دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت

چهارشنبه، 28 مرداد 1394 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره ابلاغیه اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چند سال اخیـر عدم توازن در تولیـد و سودآوری در حلقه های پی در پی زنجیره تولیـد فولاد (از کنسانتره و گندله و... تا محصول نهایی) به یکی از چالش های سیاست گذاران و فعالان صنعت فولاد کشور تبدیل شده است. در حلقه های ابتدایی این زنجیره (گندله و آهن اسفنجی)، عمدتاً به دلیل حضور محدود و معدود تولیدکنندگان مواجه با حاکمیت و استیلای عرضه کننده و در حلقه های انتهایی زنجیره به دلیل عرضه انبوه کالا مواجه با قدرت تعیین کننده قیمتی مصرف کننده می باشیم که نتیجه آن فشار روز افزون بر تولیدکنندگان فولاد و به تعطیلی کشیده شدن تدریجی واحدهای فولادسازی و نوردی شده است. برای روشن شدن موضوع کافی است به صورت های مالی (چند سال گذشته) شرکت های بورسی فولادی از یک طرف و شرکت های بورسی سنگ آهنی از طرف دیگر مراجعه شود و مشاهده گردد که میزان سودآوری شرکت های فولادی حداکثر در حدود نصف شرکت های معدنی بوده است.

خلیفه سلطانی در ادامه افزود: تصمیم اخیر وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به تاریخ 94/04/11 و شماره 60/87415 در این خصوص، نتیجه یکسال مطالعات کارشناسانه و حسابرسان هاست که پس از رعایت همه جوانب احتیاطی و ارفاقات اعمالی برای اجرا ابلاغ شده است وامید آن می رود در شرایطی که کسب و کار فولاد و صنایع مرتبط با آن به شدت در حال رقابتی شدن است، به گونه ای منافع را در زنجیره متعادل سازد که هر چه بیشتر بر توازن زنجیره تولید بیافزاید. نکته حائز اهمیت و قابل ذکر آن است که شعار عدم مداخله دولت در ایجاد ساز و کارهای رقابتی به همان نسبت و اندازه نارواست که از دولت انتظار اجازه روا داشتن هرج و مرج اقتصادی را داشته باشیم.

وی در آخر سخنان خود اضافه کرد: این انجمن به نمایندگی از 130 واحد فولادی بزرگ و کوچک که شرایط بسیار سخت و ناگواری را سپری می­ کنند مراتب تقدیر خود را از ابلاغیه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت اعلام داشته و امیدواراست با حمایت مسئولین عالی رتبه کشوری بتوان نظمی استوار را برای تداوم حیات اقتصادی در کلیه حلقه­ های زنجیره فولادی کشور به ارمغان آوررد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها